Z Fenals do Lloretu

Costa-Brava.cz >> Lloret de Mar >> Co tam dělat >> Z Fenals do Lloretu po pobřeží

Krásná procházka z Fenals do Lloretu
Dvě hlavní pláže Lloretu odděluje na pobřeží skála. Přes skalnaté výběžky vede krásná cesta podél pobřeží. Trasa je trošku náročnější, ale stojí opravdu za to. Z Fenals se vystoupá až ke zřícenině hradu San Joan (skoro 200 schodů). Pak cesta pokračuje celkem po rovině, ale asi v polovině vás zavede až dolů k moři, a před Lloretem je zase nutno vystoupat nahoru (už ne tak vysoko jako u Fenals). Fenals s centrem Lloretu spojuje místní doprava - autobusová linka č. 2, takže zpátky (nebo naopak nejdřív z Lloretu do Fenals) se dá jet autobusem.

Lepší je vycházet z Fenals
Cesta se samozřejmě dá absolvovat tam i zpátky, ale pokud chcete jít jen jedním směrem, tak je lepší jít směrem z Fenals do centra, protože na konci cesty se před vámi otevře krásný výhled na celý Lloret.

Hrad

Na začátku vede cesta po schodech z Fenals nahoru ke zřícenině hradu. Ale i začátek cesty je překvapivě příjemný. Schody (na fotce) vedou mezi zahradami, cesta je pěkná, částečně zastíněná, křižuje silnici, která se klikatí okolo - docela to uteče, a jste nahoře. Na konci schodů přejdete silnici, a jdete dál po šipkách směrem na Cala Banys, cesta do Lloretu je docela dobře značená.

Jenom pokud budete chtít cestou navštívit přímo zříceninu hradu San Joan tak pozor, musíte pak na první odbočce doprava, samotná cesta k hradu moc dobře označená není. Z hradu se zachovala jen hlavní věž. Návštěva stojí za to hlavně kvůli nádhernému výhledu. Otevírací doba je dost hrozná. I v té největší sezóně jen 10-13 a 17-19 hod.

Cala Banys
Cesta pokračuje dál po pobřeží. Vyplatí se občas z cesty sejít a podívat se až z okraje skalních výběžků na okolní mořské pobřeží, další super výhled. Asi v polovině cesty se objeví zátoka s barem - Cala Banys. Krásné místo, kde si můžete dát drink pod palmami. Cesta se tu taky dostane až dolů k moři.
Cala Banys - Lloret

Druhá půlka cesty začíná cestou přímo podél moře. Je tu i pár míst, kde se dá vykoupat - kde je bezpečný vstup do vody, pokud nejsou extrémně velké vlny. Závěr je potom zase nahoru (už ne tak vysoko jako u Fenals). S dalšími krásnými vyhlídkami na moře a už i na Lloret. Na konci se sejde zase dolů, cesta končí na začátku centrální lloretské pláže.

Jak dlouho procházka trvá
Ono to celé není delší než dva kilometry. Ale s tím převýšením, návštěvou hradu, mojitem v Cala Banys, fotografováním na skalách a před panoramatem Lloretu to může trvat i (příjemných) pár hodin.

Zjistěte si ceny dalších zájezdů
Španělsko 2022

(v databázi je více než 300 tisíc termínů pro celé Španělsko,
30 tisíc pro dovolenou na Costa Brava)